Black friday až do -25%. S kódom BF25 získate zľavu 25% na všetky nezľavnené vína a s kódom BF15 zľavu 15% na všetky nezľavnené produkty.
Di Martino

Di Martino


História rodiny Di Martino, majiteľa rovnomennej továrne na cestoviny už viac ako 100 rokov, je písaná vášňou pre cestoviny.


Zakladateľ
Ako všetky príbehy, aj príbeh rodiny Di Martino má svojich protagonistov, počnúc predchodcom troch generácií výrobcov cestovín: Giuseppe Di Martino. Kvôli ekonomickým ťažkostiam, ktoré zažívala jeho rodina, začal Giuseppe ešte ako dieťa spoznávať tajomstvá výroby bieleho zlata. V roku 1907, vo veku 10 rokov, začal pracovať v továrni na cestoviny, ktorej majiteľ nemal žiadnych synov, ktorým by odovzdával svoje skúsenosti. Giuseppe sa čoskoro stal „umeleckým majstrom krátkych cestovín“. Keď si majiteľ továrne, kde pracoval, uvedomil, že mu môže naozaj dôverovať, dal mu akcie. Tak sa v roku 1912 zrodil Pastificio Di Martino, s ktorým sa vtedy, ako aj dnes, prvýkrát stretol pri vstupe do mesta a je obklopený ulicami bez susedov.
Dobývanie sveta
V tých časoch sa cestoviny predávali voľne ložené a zabalené do typického modrého papiera nazývaného „carta macaroni“. Potom sa dodávala v plechových škatuliach alebo častejšie v drevených debnách, s ktorými sa vyvážala aj do zahraničia. Geografická poloha Gragnana vždy uľahčovala prepravu tovaru po mori, takže v roku 1915 Pasta Di Martino ako prvý prekročil Panamský prieplav a jeho kvalitu poznali už talianski emigranti v Amerike.
Nástup fašizmu
V dvadsiatich rokoch fašizmu sa zmenil názov spoločnosti: prechod na „Pastificio Impero“ bol takmer povinný. Giuseppe Di Martino nechcel premeniť snopy pšenice na ligotavé zväzky, ale musel urobiť ženský obraz loga viac blond a „árijský“. Počas vojny utrpeli mnohé továrne na cestoviny ťažké neúspechy. Castellammare Di Stabia bola vojenská lodenica a Gragnano sa stalo strategickým miestom pre zásobovanie. Bohužiaľ, bombardovanie neušetrilo Di Martino Pastificio, zatiaľ čo nemecké jednotky ho vyplienili, aby spojencom nič nenechali. Tak bola rodina Di Martino týždeň nútená zbierať kúsky cestovín uviaznutých medzi trámami podlahy, aby sa mohli nakŕmiť. V roku 1944 Giuseppe Di Martino uviedol do spoločnosti aj dvoch zo svojich šiestich synov: Giovanniho a Gaetana, vo veku 16 a 11 rokov. Podobne ako on začali zdola nahor a bol to potom Giovanni, kto zintenzívnil marketing cestovín Di Martino v Miláne a Ríme.
Po vojne
V roku 1948 došlo v logu k zmene priezviska, ktoré nadobudlo správny tvar „Di Martino“. Na druhej strane, v 50. rokoch minulého storočia sa objavila „Napolina“, značka používaná na export, ktorá sa predávala a stále sa používa vo Veľkej Británii. Giuseppe zmodernizoval mašinériu výrobného cyklu a do spoločnosti začal privádzať aj svojich ďalších synov Valeria a Vincenza. Giuseppe Di Martino mal vulkanickú osobnosť; založil akúsi biodynamickú spoločnosť ante-litteram. V roku 1961 ho zasiahla predčasná smrť jeho syna Giovanniho. Do roku 1972 riadil továreň na cestoviny. Medzitým sa Gaetano stal vedúcim výroby, Valerio administratívy a Lucio obchodného sektora.
Sedemdesiate roky
Bolo to ťažké obdobie kvôli energetickej kríze a štrajkom, ktoré z nej vyplynuli, aj preto, že Di Martinovia boli zvyknutí na veľmi osobné a dôverné vzťahy so zamestnancami, považovanými za rodinných príslušníkov. Giuseppe Di Martino sa v tých rokoch nebál opäť si zašpiniť ruky a osobne sa spolu s rodinou postarať o produkciu. Zomrel v roku 1977 a pracoval niekoľko dní pred svojím zmiznutím.
Zemetrasenie a rekonštrukcia
Hrozné zemetrasenie v roku 1980 bolo ťažkou ranou pre celú spoločnosť, ale druhá generácia čelila titánskemu záväzku napraviť škody spôsobené na štruktúre s húževnatosťou a odvahou. Len šesť mesiacov po zemetrasení obnovila činnosť továreň na cestoviny Di Martino a úplne ovládla scénu výroby cestovín v Gragnane. V roku 1983 tak rodina Di Martino postavila prvé krídlo novej továrne na cestoviny, investovala nad rámec svojich ekonomických možností a vybudovala štruktúru, ktorá bola opäť avantgardná. Po prekonaní tejto nepriaznivej situácie sa Valerio Di Martino, človek s veľkou citlivosťou a ľudskosťou, špecializoval na administratívnu prácu, riadenie vzťahov s dodávateľmi a personálom. Postupom času získal dôležité zručnosti pri výbere krupice, úlohu veľkej zodpovednosti, ktorá ho videla zapojeného do aktu zrodenia cestovín. Silná osobnosť jeho brata Gaetana, dôsledného muža s vyrovnanými očami, v ktorom koexistujú jeho dve voňavé vášne pre more a pre cestoviny, sa čoskoro stala novou referenčnou postavou v továrni na cestoviny a strážcom tajomstiev techník sušenia cestovín. Vzhľadom na jeho lásku k mechanike pripadlo naňho dohliadať na robotníkov a montáž každého nového stroja inštalovaného v továrni na cestoviny. Citlivosť týchto dvoch bratov pôsobila v priebehu rokov ako sextant pri dosahovaní vysokých štandardov kvality, ktoré odlišujú cestoviny Di Martino v ktorom spolu existujú jeho dve voňavé vášne pre more a pre cestoviny, sa čoskoro stal novou referenčnou postavou v továrni na cestoviny a strážcom tajomstiev techník sušenia cestovín. Vzhľadom na jeho lásku k mechanike pripadlo naňho dohliadať na robotníkov a montáž každého nového stroja inštalovaného v továrni na cestoviny. Citlivosť týchto dvoch bratov pôsobila v priebehu rokov ako sextant pri dosahovaní vysokých štandardov kvality, ktoré odlišujú cestoviny Di Martino v ktorom spolu existujú jeho dve voňavé vášne pre more a pre cestoviny, sa čoskoro stal novou referenčnou postavou v továrni na cestoviny a strážcom tajomstiev techník sušenia cestovín. Vzhľadom na jeho lásku k mechanike pripadlo naňho dohliadať na robotníkov a montáž každého nového stroja inštalovaného v továrni na cestoviny. Citlivosť týchto dvoch bratov pôsobila v priebehu rokov ako sextant pri dosahovaní vysokých štandardov kvality, ktoré odlišujú cestoviny Di Martino.
Misia, ktorá pokračuje
Dnes Giuseppe a Giovanna Di Martino, tretia generácia výrobcov cestovín, posilnení viac ako sto rokmi osvedčených skúseností, pokračujú v rodinnom povolaní s rovnakou vášňou, založenou na hodnotách kvality, remeselného spracovania, inovácií a zlepšovania kvality. území a jeho kultúre.

Vyhľadávanie

COOKIES

Chceme Vám prinášať obsah, ktorý Vás naozaj zaujíma, preto používame súbory cookies. Kliknite na tlačidlo Prijať všetky, ak súhlasíte s používaním cookies a zbieraním štatistických dát touto webovou stránkou pre účely zobrazovania relevantného obsahu a reklamy.

Nastavenia môžete upraviť kliknutím na jednotlivé položky. Pre viac informácií o GDPR navštívte túto stránku.

Účely spracovania dát